1
יי' בחכמה יסד ארץ. יאמר בפסוקים האלה כי ה' ית' ששם הארץ אשר כוללת היסודות הארבע כמו יסוד ודבר קיים שיסובו צבאות השמים סביבם כי העיון הטבעי גוזר שתהיה סביבתם על דבר קיים בחכמה גזר היותה כן. וכן השמים שהם כוללים כל הגרמים השמימיים שהוא ית' כוננם על התבונה אשר הם עליה מן הגודל והסדר והתנועה ושמירתן לסדרם בתבונה גזר היותם על התכונה ההיא. וכאלו ר"ל ראו גודל מעלת החכמה והתבונה שתיקון הנמצאות השפלות וסדרם. ומציאות הגרמים השמימיים ותנועתם ושמירתם לסדרם כולם נמצאו על הסדר אשר הם עליו בחכמה ובתבונה. וכאלו רצה להעיר שישתדל האדם בקניית החכמה והתבונה מפני שבאמצעותם ישכיל טבע הנמצאות השפלות ותכונת הגרמים השמימיים וסדרם והנהגתם אחרי שמציאותם וסדרם היה בחכמה ובתבונה.