ואמ' אחר זה אורך ימים בימינה בשמאלה עושר וכבוד כלומ' מי שמתעסק בחכמה לשמה והעניין שידבק בחכמה ויאהב אותה למעלתה הוא יזכה בעבורה לעונג עולם הנשמות שהוא עונג נצחי שאין לו הפסק וקרא חיי העולם הבא שהיא הטובה הצפונה לצדיקים אורך ימים על הדרך שרמזו רבותינו ז"ל באמרם למען ייטב לך והארכת ימים. מפי השמועה למדו למען ייטב לך לעולם שכולו טוב והארכת ימים לעולם שכולו ארוך. ובעבור היות הימין נכבד מהשמאל ייחסו הדרך הנכבד והוא הדרך האמתי אל הימין. ואמרו אורך ימים בימינה ר"ל בקנות האדם החכמה האלהית וידבק בה בעבור מעלת החכמה ולא כדי להתגדל בה ולעשותה קורדום לאכול ממנה יזכה בעבור זה אל העונג התמידי והוא חיי העולם הבא. אמנם בשמאלה והוא בעת שיאהב האדם החכמה ויקנה אותה שלא לשמה לפחות ימצא בעבורה עושר וכבוד וזה כי בחכמה יעלו החכמים אל המעלות הרמות ויכובדו בין האנשים ואפי' המלכים בעבור מעלת חכמתם. ואמר אחר זה להודיע כי המשתדל לקנות החכמה לא בעבור מעלתה רק שישים תכלית החכמה תכלית אחר והוא העושר שיקנו בה או הכבוד שיכובדו בה בעולם הזה אע"פ שלא זכה בעבורה אל החיים הנצחים מכל מקום הוא יזכה בעבורה אל עושר והוא רבוי קנייני העולם הזה ואל כבוד שיכובד בחיוו בעבור חכמתו.