ואמר אחר זה וימלאו אסמיך שבע כלומ' לא תחשוב שבהעניקך מהונך לזולתך יחסר ממונך רק בגלל הדבר הזה יברכך ה' אלהיך וימלאו אסמיך והם אוצרותיך שבע וגם התירוש שבתוך יקביך יפרוץ הגדר לרבויו שלא יכילנו היקב. או ר"ל ויקביך ירבו תירוש.
ועל דרך נסתרו יאמר אם חננך האל חכמה ושכל שיעור שהשלימך ועודף על השלמתך שיעור להשלים זולתך אל תמנע מזה רק כבד את ה' ית' ותאציל מחכמתך על זולתך וממבחר כוונתיך ודעותיך ולא תעלימם מאנשי החכמה הראויים אליהן. ואמ' לא תחשוב כי בהאצילך מחכמתך על זולתך תחסר חכמתך כי חכמתך תרבה ותוסיף בלמדך זולתך כי בעת שילמוד האדם לבדו לא ישאל ולא ישאלוהו ולא יהיה קניין החכמה ההיא בנפשו קניין חזק. אמנם בעת שיעשה לו רב ויקנה לו חבר ישאל וישאלוהו וירבה המשא והמתן ביניהם ויעמיקו בדבר יותר ממה שיעמיק האחד בהיותו לבדו. והוא דומה למאמר רבותינו ז"ל הרבה למדתי מרבותי ויותר מחברי ומתלמידי יותר מכולם וזה מה שכוון באמרו וימלאו אסמיך שבע ותירוש יקביך יפרצו. כלומ' אם תלמד החכמה לזולתך תהיה סבה שחכמתך תעדיף ותרבה.