אמר כי האיש שהוא חושק בחכמה הוא במעשהו זה משמח אביו והאיש שהוא רועה זונות כלומר שהוא נמשך אחר הזונות יאבד הונו. וקרא רועה זונות האיש המתחבר אל הזונות או המנהיגן כלומ' שתהיינה הזונות תחת הנהגתו ותהיינה צאן ידו. או אמר שמזונו רעייתו הוא הזנות שהוא רועה עצמו מהזנות. ואפשר שמלת זונות כולל הניאוף והיות האדם זולל וסובא כי מלת זונה סובלת שני ביאורים והיא המנאפת והמוכרת המזונות ויהיה לפי זה הפירוש אמרו ורועה זונות מי שהוא נמשך אחר המעדנים.
ואפשר שכוון לומר כי האיש שהוא אוהב החכמה האלהית ומשתדל לקנותה הוא ישמח אביו כלומר הוא מעדיף אור שכלו. ורועה זונות כלומר מי שלא ישים עיונו בחכמה האלהית אלא שיסתפק בחכמות הלמודיות הנקראות זונות לפי שהן מושכות לב האדם הוא יאבד הון כלומר בחשבו שקנה מן החכמה שכח כי אבד הון גדול והוא מה שלא למד מחכמת הטבע ומחכמת האלהות.