אמר כי הגאוה שתהיה לאדם הגאוה ההיא תגרום השפלתו וזה בעבור שהוא יחזיק עצמו בחזקת גאה ורם לא יטרח בעבודת אדמתו ובעסקיו ומתוך כך יתרושש וגם האנשים בראותם אותו שיתגאה אשר לא כדת ישפילוהו. גם האלהים יעץ להשפיל הגבוהים ולהגביה השפלים. גם בעבור גאותם ידברו בגאה וגאון ודרך רע ופי תהפוכות ומתוך כך יענשו והאנשים יכוונו להשפילם.
או יאמר גאות אדם תשפילנו כלומר הגאוה שתהיה לאדם היא מורה על שפלות מעלתו כי הגאוה לא תהיה רק בבעל נפש שפלה שלא תכיר ערך עצמה ושפלותה ובעבור זה תשפל מעלתו בחייו ונפשו תהיה שפלה עם נפשות המקצרים.
אמנם מי שהוא שפל רוח יתמוך כבוד והענין שהוא ראוי שיכובד ויכובד כי שפלות רוחו מורה על השיגו אמתת הנמצאות ובחינת גדולת האלוה ית' ומלאכיו הקדושים ורוממות גלגליו ורואה כל זה העולם השפל כנקודה קטנה נתונה בתוך הגלגלים ורואה מין האדם לבדו וכל שכן עצמו דבר נבזה ושפל ומפני זה תשפל רוחו ותקטן מעלתו בעיניו ומתוך כך יירא מאלהיו ויתרחק מהמרותו ויפרע חובות האלהים עליו ובעבור זה יכובד בין האנשים ונפשו תכובד בעולם המלאכים והוא אמרו ושפל רוח יתמוך כבוד.
ובעבור שהתבאר כי שפלות הרוח והוא הכניעה והענוה כשתהיה כפי מה שתחייב אותה השכל היא המעלה המהוללה שבכל המעלות ובהיותה בענין אחר היא מן המדות הפחותות והבהמיות. יש לנו לבאר גדר השפלות והכניעה ובאיזה ענין תהיה מעלה ובאיזה ענין תהיה שפלות וחרפה. ואומר כי הכניעה בכלל היא שפלות הנפש ושחותה ומיעוט ערכה אצלה והיא מדה ממדות הנפש וכאשר תתיישב בה יראו אותותיה על האברים בלשון הרכה והקול הנמוך והענוה בעת הכעס ומיעוט הנקמה אחר היכולת עליה. והכניעה תחלק לחלקים ואחד מהם כולל האדם ורבים ממיני בעלי חיים שאינם מדברים והיא דלות הנפש וסבלה ההיזק אשר היתה יכולה לדחותו מפני סכלותה באופני דחייתו וזה יהיה מן הכסילים שבבני אדם ועמי הארץ מפני מיעוט ידיעתם וחלישות הכרתם את נפשותם וערכיהם וזה נקרא כניעה בדרך העברה. אבל על דרך האמת הוא דלות הנפש ועוורונה בסכלות הגובר עליה מראות מה שיש בו תקנתה. על הדרך שאמר כי לבם צפנת משכל על כן לא תרומם. אבל ההכנעה האמתית היא אשר תהיה אחרי רוממות הנפש והנשאה מהשתתף עם הבהמות במדותם המגונות וגבהותה מהדמות במדות פחותי בני אדם ביתרון חכמה ויקרת נפש וידיעה ברורה במדות הטובות והמגונות וכאשר יהיה סמוך לזה כניעת הנפש ושפלותה אז תהיה מדה משובחת אבל זולת זה איננו נכנס במדות הנפש המשובחות ומעלות הנפש אך במגונות שבהם כי עניינה בזה הענין כענין הבהמות.