אמר כי ברבות גדולת הצדיקים ויתנהגו בני אדם על פי עצתם ישמח העם בעבור שהנהגתם תלך על הטוב שבעניינים כי הם יבחרו אל העם הטוב בכל ענייניהם. אמנם במשול אדם רשע על העם יאנח העם מפני שהנהגתם לא תהיה מסודרת. ואפשר שיאמר כי בעת שימשלו הצדיקים והם הכחות השכליות ישמח העם כי תהיה הנהגת הגוף כולו על הטוב שבעניינים. אמנם במשול הרשע והוא המלך זקן וכסיל יאנחו כחות הגוף כולם מפני שפעולותיו יביאו לאבדן הגוף והנפש.
גם נוכל לומר כי החכם הזה קרא צדיקים הכחות הגלגליות בעת שיורו על הצדק והיושר ובאמרו ברבות צדיקים ישמח העם כוון לומר כי בעת שיתחברו כחות רבות גלגליות בעת התקבץ עם או בנין עיר או מדינה מורות על הטוב ועל הצלחת העם ההוא או המדינה ההיא אז ישמח העם ההוא כלומר יגיעו מפאת הכחות הגלגליות ההם טובות והצלחות יביאו העם ההוא לידי שמחה כי ידוע כי השמחה האמיתית לא תהיה רק עם ההצלחה והגעת הטובה.
ומה שאמר ברבות צדיקים הוא בעבור ששפע הטובה והברכה יהיו יותר בעת שיתחברו סבות רבות ממה שיהיה בהתחברות סבות מעטות או בהיות הסבה אחת בלבד. ואמרו ובמשול רשע כלומר בעת שימשול על עיר או מדינה או עם מושל רע והוא שהאנשים ההם התקבצו להיות עם אחד בעת ממשלת אחד מן הכוכבים המזיקים המורים על כליון והשחתה או אם בנו עיר או מגדל במזל מתהפך או כוכב חוזר אחורנית או בעת שפלות המזל הצומח וכיוצא באלו מן הדברים המורים על הרע ילך עניינם מרע אל רע עד שבסבת חול עליהם הרע מפאת הכוכב הרע המושל בתחלת עניינם הנקרא רשע בעבור היותו מורה על ההיזק והרע יאנח העם ההוא וזה מבואר כי האנחה לא תהיה רק עם האבל והצער.