אמר כי המלך בעת שישפוט באמת הדלים שלא יטה משפטם בעבור היותם דלים בהיותם נשפטים לפניו עם גדולים מהם רק שיוציא לאור משפטם וישפוט אותם משפט אמת כסאו לעד יכון כלומר ממלכתו תכון לעד וזה שהעם יאהבוהו בעבור שפטו אותם משפט אמת וגם תחול עליו ברכת ה' בעבור יושרו.
ואחרי שאמר שהמלך השופט באמת הדלים כסאו לעד יכון אמר שבט ותוכחת יתן חכמה כלומר השבט והתוכחת של מלך הנזכר בהכות הרשעים בשבט פיו ובמוסרי אכזרי יתן חכמה באנשים כלומר יגרום שיתנהגו אנשי מלכותו בדרך חכמה כי בהיות האנשים משולחים לעשות איש ואיש כפי תאוותו וילכו בשרירות לבם יהיה סבה לכל רע ולכל מרי והוא אמרו ונער משולח מביש אמו. ולכן צריך שהמלך יוכיח אנשי ממלכתו בשבט פיו ובמוסרו פן ירבו הרשעים כי ברבות הרשעים ירבה פשע והצדיקים יראו עצמם בענין רע כי ברבות הרשעים תהיה מפלת הצדיקים והוא אמרו וצדיקים במפלתם יראו.