אמר כי הרש והאדם שהוא איש תככים כלומר בעל מרמות ותוך בעת שהם מתחברים זה עם זה יהיה זה הדבר סבה שיאורו עיניהם ממחשך הסכלות אשר הם בו וזה כי הרש בהתחברו עם איש תככים לא יוכל להנות ממנו ומתוך כך ישים בטחונו באלהיו שירחם עליו וישתדל לפעול פעלים שיצא מעניותו כי לא יבטח בחברו שהוא איש תככים שיתנדב לו מממונו וישתדל למצוא טרפו ולחם חוקו בזעת אפו.
וכן האיש שהוא בעל מרמות ותוך ומדרכו שהוא לעולם ישתדל לרמות את חברו בעת שיזדמן שיתחבר עם איש רש יהיה זה הדבר סבה שיאורו עיני שכלו וזה כי הוא לא יוכל לגזול לרש מה שאין לו ומתוך כך יתייאש מן הגזילה וישוב לו לטבע אחרי הרגילו בזה זמן רב. וגם בראותו עוני חברו וחסרונו יהיה סבה שיתעורר וימנע מחטאו עוד פן ירוששהו השם ית' בעבור רשעו.
ואחרי שהזכיר ענין המושל הרע באמרו מושל מקשיב על דבר שקר כל משרתיו רשעים הזכיר המלך הצדיק והוא שסמך אל זה מלך שופט באמת וכו'.