אמר כי מי שגוזל אביו ואמו ואומר אין לי פשע בדבר הזה שאיני גוזל אחרים רק אני לוקח מה שהוא שלי אחרי שאני הוא היורש אותם. חבר הוא לאיש משחית כלומר דומה בפעולתו זאת לאיש משחית כלומר אל הגזלן מפני שהוא מקנה לנפשו מדת הגזלנות וגם שהממון ההוא בהיות אביו ואמו בחיים הוא חוקם ואיננו חוקו.
ואפשר שכוון לומר כי האדם שהוא גוזל שכלו הנקרא אביו והענין שלא יקנה בשכלו המושכלות שהם מזון נפשו והוא גוזל אמו גם כן שלא יפיק תאוות החומר והענין שהוא לא ישתדל להוציא שכלו מן הכח אל הפועל וגם לא ימשך אחר תאוותיו הגופניות. ואומר אין פשע כלומ' אין קיצור במעשי אחרי שלא אתפתה ליצרי וארחק מן המדות המגונות חבר הוא לאיש משחית כלומר חבר הוא למשחית נפשו במעשיו הרעים כי המכוון מן האדם הוא להתרחק מן הרע ויכוון אל הטוב ואם לא זכה להשלים נפשו ונשאר עם קצורו לא הגיע אל התכלית המכוון ממנו.
גם אפשר שקרא גוזל אביו ואמו האיש שגוזל משכלו המושכלות והוא מסגף עצמו ומענה גופו ללא סבה מחייבת ואמר כי אינו זה התכלית והמבוקש מן האדם.