אמר כי הרשעים הם בפחד תמידי בעבור רשעם כי הם יודעים מה שפעלו מן העול והעונש הראוי לחול עליהם בעבור חטאם וכמו שהם יודעים הרשע שעשו כן יחשבו שהרשע ההוא מתפרסם לאנשי העולם ולכן פחדם מענשם הוא תמידי ורצוף ולפעמים הם נסים בראותם אנשים יבאו לנגדם והאנשים ההם הולכים לפי תומם והרשעים יחשבו כי בעבור רשעם יבואו בידעם כי הם ראויים לכך והם נסים לרוב פחדם ואין מי שירדפם אמנם הם חושבים שיורדפו. והיה ראוי שיאמר נס ואין רודף רשע או נסו ואין רודף רשעים.
וצדיקים ככפיר יבטח ר"ל אך הצדיקים הם בהפך הרשעים כי הם כמו הכפיר אשר יבטח כלומר שיעמוד לבטח ולא ינוס ובא בחסרון מלת אשר. או יאמר כל אחד מהצדיקים הוא יבטח לדמיון הכפיר. או יהיה אמרו נסו ואין רודף רשע בענין זה כלומ' בעת שתראה אנשים ינוסו ואין מי שירדפם תדין שכל אחד מהם הוא רשע ותדין שהיו צדיקים בעת שכל אחד מהם יבטח ככפיר. ורמז גם כן בפסוק זה כי הצדיקים הם עומדים לבטח ולא יראו מצרות הזמן בעבור היות נפשותם למעלה מן הזמן והם לא יזיקו עד שיפחדו פן יוזקו וגם בעת המות יבטחו באלהים שהוא יגמלם טוב בעבור ישמרו חקיו ותורותיו ינצורו.
ואחרי שהזכיר נסו ואין רודף רשע וצדיקים ככפיר יבטח בא לומר כי זה הענין יהיה בעת שתלך הנהגת הארץ על הטוב שבעניינים והוא שיהיה המלך או המושל מנהיג העם ביושר ובצדק. אמנם לפעמים יהיו מנהיגי הארץ רבים ולא תלך הנהגת הארץ בצדק ולא יעמדו לבטח הצדיקים ולא תאחוז רעדה חנפים וזה יסכים ה' ית' בעבור פשעים שפשעו עם הארץ ועל כן תגזור חכמתו שיהיו שריה רבים שתלך עניין הארץ ההיא מרע אל רע והוא אמרו בפשע ארץ רבים שריה. אמנם אם ימשול עליהם אדם מבין יודע בענין זה יאריך ה' ית' שלותם.