1
אמר יותר טובה היא התוכחת שיוכיח האדם את חבירו בגלוי ויותר מועילה לו מן האהבה שיאהב אותו ויהיה מכסה פשעיו ומסתירם כי עם התוכחת שיוכיחהו יביאהו לחיי עד ועם הסתירו פשעיו יגרום לו שלא ישוב מהם. או יאמר כי התוכחה שיוכיח האדם את חבירו ואפי' בגלוי היא טובה ומועילה בעבור שהיא באה מאהבה שהיא מסותרת כי לולי האהבה שנשרשה בלבו לא הוכיחו. או יאמר טובה היא התוכחת המגולה בזמן שהיא באה מאהבה שהיא צפונה לו בלבו כלומר שתהיה סבתה אהבה מסותרת לא שיתכוון לביישו כי אז היא תוכחת רעה.