א
אמר כי אכזריות גדול יש בענין החימה והענין שהחימה היא אכזרית מאד ועם כל זה יוכל האדם לסגור בעדה ולעמוד לפניה ואם לא נזכר. וכן ושטף אף כלומר מיעוט האף כמו בשצף קצף הסתרתי פני רגע ממך יוכל האדם לעמוד כנגדו. אמנם הקנאה מי יעמוד לפניה הודיע כי הקנאה הוא הדבר הרע על הכל על דרך שאמר ורקב עצמות קנאה. או יהיה זה הפסוק דבק בעניינו לפסוק שלפניו שאמר וכעס אויל כבד משניהם והוא שיהיה לאויל אכזריות חמה ושטף אף ומי זה שיוכל לעמוד לפני הקנאה שמקנא האויל אל ההולכים בדרך החכמה.