ונתן הסבה בזה ואמר זה שאני מיעצך לדעת אתה בעצמך ענייניך ולפקדם ולשית לבך אל כל אודותיהם הוא כי לא לעולם חוסן כלומר הזמנים הם משתנים והזמנים שהם נכונים למצוא קנייני העולם לא יעמדו קיימים אל האיש רק יכול להיות שתתחדש מתכונת לא ידרכו ענייניך על דרך ההצלחה. ומפני זה אם יהיה לך מן ההון מה שיספיק לא יכאיב אותך כל כך השתנות הזמן. שאם היום יש לך עבדים ומשרתים לפקוד ענייניך ואינך צריך להשתדל עליהם יכול להיות שהיום ולמחר בהשתנות הזמן לא יהיו לך משרתים ותצטרך לעשות הדבר אתה בעצמך ולכן טוב שבעת הצלחתך תפקוד ענייניך אתה בעצמך שאם יבוא זמן שתצטרך לעשותם אתה בעצמך לא יכבד עליך.
ואומרו גלה חציר ונראה דשא ר"ל הקניינים הזמניים אינם נצחיים רק הם כחציר גגות בבקר יציץ וחלף לערב ימולל ויבש כלומר ענין קנייני העולם הוא כמו החציר וכמו שהחציר הוא מתגלה ומתראה עד קץ ידוע ובסוף גידולו ייבש והוא אומרו ונאספו עשבות הרים כן הענין בקנייני העולם הזה כי היום ישנם ומחר אינם.
או יאמר ידוע תדע פני צאנך שית לבך לעדרים וכן ראוי לך להתבונן על החציר ועל עשב השדה לאצור מהם בעבור הבהמות. וכן כבשים ללבושיך כלומ' צריך אתה ליקח גז כבשיך לצורך מלבושך ושכר השדה והעתודים כלומר ולהתחכם על העתודים על הצריכים להשאיר מהם לזרע ועל הראויים לימכר או לשחוט אותם לצורך אכילה. וכן די חלב עזים ללחמך כלומר ויספיק ויהיה די חלב עזיך בעבור מאכלך ולמאכל בני ביתך ולצורך חיי נערותיך והם שפחותיך.
ורמז באלה המאמרים שראוי לאדם לפקוד מדותיו אם הם רצויות בעיני ה' ואדם וישיב אל לבו לפרוע חובות האלהים עליו ויראה ויחשוב אם הכין מן הצידה מה שתספיק לו לצורך הנסיעה הגדולה אשר הוא מעותד אליה. וסוף דבר יחשוב בכל מה שכוון ממנו שיעשהו בהיותו בעולם המעשה. כי לא לעולם חוסן ואם נזר לדור ודור כלומר לא תחשוב שתחיה לעולם רק אתה צריך להעלות בלבבך כי צל ימינו עלי ארץ ולכן אין להתרשל מן המעשה הטוב אשר צווית עליו בהיותך בעולם המעשה כי בעולם הגמול תקבל כפי מעשיך.