אמר כי כמו המעשה שיעשו המים שהפנים שאתה מראה אליהם יראו הם לך אותם הפנים בעצמם מפני שסבתה הוא התהפך הצורה הנחקקת במים ותראה אותה בעצמה כן הענין באנשים שהלב שיהיה לך על איש מן האנשים יהיה לו עליך דומה למאמר רז"ל מה דבלבך על חברך לבא דחברך עלך.
ועל דרך נסתר כמים הפנים לפנים הוא הודעת שלמה המלך ע"ה שכמו המים להיותם ספיריים מקבלים הצורות והמראות כן קיבול רוחני בלב האדם ר"ל השכל בקבול המתואר וזה כי הפנים והצורות הנחקקות בהם הם אותות ורשמים לפנים האמיתיים באדם הנחקק בשכל שהוא אות ורושם לאדם האמיתי.
ביאור אחר הודעת שלמה המלך ע"ה היות המים להיותם ספיריים ומקבלים הצורות קבול רוחני כן לב האדם ר"ל בכח הנפשיי בקבלה המתוארת להיות הפנים הדבקים לפנים בחלק אחד מהמים וקבלת פני איש אחד או קבלת צורה אחת אינה מועלת קבלת צורה אחרת בחלק אחד בעצמו כמו שישיג בקבלות הענינות ועל דרך דומה ידבק האדם הרמוז אליו לאדם בכח הנפשי וקבלת הכח הנפשי המתואר פרטי אחד אינה מונעת קבלת פרטי אחר כמו שהתבאר במקומו.
ביאור אחר על המאמר המתואר הוא הודעת שלמה ע"ה היות המים להיותם ספיריים ומקבלים הצורות קבלו רוחני בלב האדם ר"ל בכח השכלי בקבול המתואר וזה כי כל צורה וכל מראה הנחקק במים מתאחד למראה אחר הנחקק בהם ושבים צורה אחת ומראה אחד עצמו כן לפי קצת מהחכמים כאדם הרמוז אליו מתאחד לאדם אחר בשכל ושבים צורה אחת.
ביאור אחר הוא הודעת שלמה ע"ה היות המים כלב האדם להיות פני המים ומראיהם לפנים ולמראים החיצונים הנחקקים בהם כאדם הפנימי לאדם החיצוני בלב. וזה כי כמו שמראה המים מתחייב מהמראה החיצוני ואין להם מראה אחר כן האדם הפנימי שהוא האדם המושכל מתחדש ומתהוה מאדם החיצוני בשכל ואינו מוטבע בו בלתי נקנה מחוץ כאמונת קצת הקדמונים.
ביאור אחר הוא הודעת שלמה ע"ה היות המים העליונים ולא המים התחתונים בביאורים הקודמים שהם הפנים והצורות לכל הפנים ולכל הצורות העלולות ועצמותם בלב האדם ר"ל השכל לאדם להיות עצמותו ופניו האמתיים.