1
מקצה שרשו קצה והקצוי הוא כריתת הפיאות והקצוות והשחיתם כי הסוף והפיאה יקרא קצה וכבר נודע כי הרגלים הם קצות הגוף. ואמר כי האיש השולח הכסיל לעשות צורך מצרכיו הוא דומה במעשהו זה למי שיכרות רגליו כאשר לא ילך בעצמו לצרכו וישלח עליו הכסיל ופתי יפסידוהו עליו כי הכסיל רוצה להועיל והוא מזיק ומי שיסמוך עליו ואיננו מתעסק בצרכו בנפשו דומה לשותה החמס כי מי שישלח הכסיל לא יהיה כי אם חמס במה שמסבב עליו הכסיל. ואומרו חמס שותה הוא על דרך העברה כמו מי גבר כאיוב ישתה לעג כמים.