אמר אין ראוי לך לענות אל האיש הכסיל כפי דברי האולת שיאמר הוא בפיו לך רק תניח אותו שיאמר לפי אולתו ואתה תשאר בחכמתך ולא תענהו כפי מה שתחייב אולת שיענה ונתן הסבה בזה ואמר פן תשוה לו גם אתה כלומר הוא שהתחיל לומר כנגדך סכלות הוא שגרם לו לדבר כדברים ההם ואין מדרך החכמה להשיב לדברי הכסיל ולפיכך אם תשיב על דבריו שנאמרו דרך סכלות תשוה לו בסכלותו. ולא בא לומר שישתוק האדם ולא יענהו כלל רק אמר שלא יענה דברי אולת כאולתו רק ישיבנו בדרך חכמה ולפיכך לא אמר אל תען כסיל סתם. והוא אמרו פן תשוה לו גם אתה. כלומר אם תשיב לו דברי אולת תהיה אויל כמוהו כי אם ישיב לו בדרך חכמה לא ישוה לו אדרבה יעדיף עליו מעלה. ואמר אחר זה ענה כסיל כאולתו כלומר אע"פי שהמכוון מן האדם החכם הוא שלא יענה לכסיל דרך אולת לפעמים צריך לנהוג עם קצת אנשים במדה אחרת והיא לענות הכסיל דבר אולת כאולתו פן יהיה חכם בעיניו. ורז"ל דרשו כתוב אחד אומר אל תען כסיל כאולתו וכתוב אחד אומר ענה כסיל כאולתו לא קשיא הא במילי דשמיא הא במילי דעלמא. וביאור זה כי אמרו אל תען כסיל כאולתו הוא במקום שלא יביאו דברי הכסיל אל בוז התורה ולעגה או על בוז מוריה או לדברי עון וחטאת. אמנם במקום שיביאו לדברי עון וחטאת צריך לענותם ולשתקם.