אמר כי יש אנשים שלבם רע ושפתותיהם חלקו מחמאות ויש שלבם טוב ודבריהם לא לרצון ידברו מן הרע מה שלא ידבנו לבם לעשותם. אמנם כשיתבונן שיהיה הלב רע מעקרו והשפתים יהיו בוערים באש המחלוקת זהו תכלית הרע והוא דומה בעניינו לחרש שהוא דבר שאין בו ממש מצופה מכסף סיגים שהוא זיוף הכסף שגם הצפוי לא יועיל ולא יציל ולפי זה הפירוש יהיה ביאור דולקים בוערים ואם יהיה דולקים מענין הרדיפה וההשגה כמו כי דלקת אחרי יהיה עניינו בעניין זה שקרא שפתים דולקים השפתים שלא ידברו בענייני הריב רק שישתוקו וקרא השפתים הנושקים זה את זה בעת השתיקה דולקים בעבור שהם רדפו זה את זה והשיגו זה את זה. ואמר כי כשיהיה הלב רע בפנים והפה שותק ואינו מראה הרע הוא דומה אל החרש שאין בו ממש והוא מצופה מכסף סיגים שעם היותו כסף סיגים יחשבו בני אדם כי הוא כסף נבחר וכן זה אע"פ שהוא מזוייף מתוכו שלבו רע הוא מראה בשתיקתו שאינו רע.