1
אמר כי יותר תקוה יש בכסיל שיחכם באחרית או שיקבל מוסר מוכיחיו ממה שתהיה באיש שהוא חכם בעיניו כי הכסיל והוא מי שסכל החכמה הוא יתאוה החכמה ומתוך שהוא מכיר סכלותו ואינו חכם בעיניו יכול להיות שהוא ילך את חכמים ויחכם ואם לא יחכם ישמע לקול דברי חכמים. אמנם האיש שהוא חכם בעיניו אחר שהוא חושב בנפשו שהוא חכם אין תקוה בו שיחכם כי איך יבקש חכמה והוא חכם בעיניו. והמ"ם במלת ממנו תחת יותר ור"ל יותר התקוה יש מן הכסיל ממה שיש ממנו והכינוי במלת ממנו שב אל החכם בעיניו.
2
או יאמר ראית איש חכם בעיניו אין בו תקוה ויש תקוה למי שהוא יותר סכל ממנו כשלא יהיה חכם בעיניו. או יאמר כשימצא איש שיהיה חכם בעיניו נקוה ממנו שיהיה כסיל והענין שהוא בעבור שהוא חכם בעיניו לא נקוה ממנו שיחכם רק יש תקוה ממנו שישוב להיות כסיל.