אחר שגנה הכסיל ומעשיו בפסוקים הקודמים אמר רב מחולל כל כלומר הרב והוא הגדול נגזר מן ורבי המלך הוא מכניע הכל והוא שוכר הכסיל כלו' מכניסו בעבודתו. ושוכר עוברים כלומר מכניע גם העוברים על דבריו. ומלת מחולל משפטה מפועל כמו למשופטי אתחנן. ופי' רב מחולל כל הגדול הוא הנוצח הכל ומכניעם ומשפילם ומחוללם ואחר כך אמר כי הוא שוכר כסיל ושוכר עוברים אמ' כי הוא השוכר הכסיל ושוכר העובר על דבריו ספר שהוא שוחק ולועג לכל אדם חכמיהם וכסילהם ונוצח אותם ומכריחם והם נמשכים אחר רצונו כעבדים או כשכירים. עד העוברים על דברו ועד הכסילים שאין להם דעת. ופירשתי רב גדול כי הוא אצלי אחד מן ורבי המלך ופירשתי מחולל מנצח ומכניע. ופירשתי עוברים ממרים כמו מדוע אתה עובר את מצות המלך. והממרה הוא העובר על הדבר.
ואחר שהזכי' כי הרב והוא הגדול שוכר הכסיל ומכניעו אמ' ככלב שב על קיאו כלומר לא תחשוב שבהכניעך אותו פעם אחת או שתים תסור מעליו אולתו ולא יוסיף לעשות עוד דבר אוילות כי לדמיון הכלב ששב על קיאו כן הכסיל הוא שונה לעשות אותו האולת עצמו שהוכחת אותו עליו ולא הכסיל בלבד יש לגנות על מעשהו כי תמצא איש שאינו אויל ויהיה חכם בעיניו ואינו חכם על דרך האמת ויותר תקוה לכסיל ממנו.