1
אמר כי כמו שהמעין שדרכו שיהיו מימיו נובעים ויהנו בו בני אדם ועתה נרפש שיגרשו מימיו רפש וטיט. וכן המקור שהוא מקור מים חיים שדרכו שלא יכזבו מימיו ועתה הוא מקור משחת שנשחת לסבה מן הסבות ושב להיות מי אכזב כן הענין בעת שהצדיק שהוא נחל נובע מקור חכמה הוא מט ומתמוטט לפני הרשע שהוא מתגבר עליו כי כשיתגבר הרשע על הצדיק לא יוכל הצדיק להראות חכמתו ולחון בה זולתו רק יהיה דומה בעניינו למעין הנרפש ולמקור הנשחת. ואפשר שקרא צדיק הכח השכלי וקרא רשע יצר התאוה ואמר כי בעת שיעביד האדם שכלו ליצרו ושב השכל האלהי מט לפני היצר הוא דומה בעניינו למעין נרפש ולמקור משחת כי המכוון מן השכל הוא שיהיה נחל נובע מקור חכמה ורודף אחר השגת המושכלות ובעת שישוב נעבד אל המלך זקן וכסיל יהיה דומה למקור נשחת שהוא לא יעשה המכוון ממנו.