אמר כי הרוח הצפונית תבריח הגשם ותנצחנו כלומר תבטלהו ותמנעהו ולדמיון זה הפנים הנזעמים שיראה האדון או השופט או מלך אל הרכילים והמכים רעיהם בסתר ימנעו ויבטלו ויחוללו לשון הרכיל והוא המדבר דברי רכילות ומכה רעהו בסתר. ומלת תחולל עומדת במקום שנים ור"ל רוח צפון תחולל גשם והפנים הנזעמים יחולל לשון סתר. או יאמר כמו שרוח הצפונית תבטל הגשם ותמנעהו כן לשון סתר והוא כשידבר האדם בסתר אל המושל וירצהו באבן חן אשר הוא השוחד יבטל וימנע הפנים הנזעמים שיהיו לשופט עליו. ואשר יפרשו תחולל גשם תוליד הגשם יפרשו הפך הנכון והפך המציאות כי ידוע כי שהרוח הצפוני קרה ויבשה ומדרכה שהיא לעולם תמנע הגשם ותבטלהו ולכן לא טרחנו לבאר תחולל בענין הלידה לא שנסגרו לפנינו שערי הפירושים ההם.
ובעבור שזירז האדם שלא להכות את רעהו בסתר כי יבוא לו היזק מזה ואמר אם רעב שונאך האכילהו לחם הזכיר שני עניינים שהם גורמים לרוב השנאה והקטטה שיהיה בין איש לאיש והם אשת מדינים ובית חבר וענין המריבות הבאות בסבת הנשים ידועות וכל שכן כשתהיינה נשי מדינים ובית חבר והוא שני אנשים או יותר בבית אחד על הרוב תתחדש מריבה ביניהם והוא שאמר טוב שבת על פנת גג מאשת מדינים ובית חבר ואחרי שהזכיר ובית חבר סמך אליו מים קרים על נפש עיפה ושמועה טובה מארץ מרחק. הזכיר שני עניינים ששניהם לא יערבו כמו שיערבו בבאם מארץ מרחק והם המים הקרים והשמועה כי הדבר ידוע כי המים אשר יבאו מהמקומות הרחוקים יהיו יותר טובים כי הנובעים במקומם הם פגים ויזיקו וכל אשר ילכו יותר על פני הארץ יוסיפו טובם ובלבד שילכו על מקומות טובים וכן השמועה הטובה הבאה ממקום קרוב לא תערב כמו שתערב הבאה ממקום רחוק והזכיר זה לומר כי בית חבר הוא ענין רע ומזיק ואפילו לשני אוהבים כי בעמדם יחד תתחדש מריבה ביניהם אמנם בהיותם רחוקים זה מזה כשיפגשו זה בזה תגדל שמחתם ותערב יותר ואף בעת שלא יתחברו ותבוא שמועה מן האחד אל האחד תהיה להם למשיבת נפש לדמיון המים הקרים על נפש עיפה. אמנם בהיות הרעים מתחברים בבית אחד הנקרא בית חבר אז הוא הפך מן המים הקרים הבאים מארץ מרחק כי הם לדמיון מקור המים שאינו נובע רק עומד במקומו שהמים ההם מבאישים בעבור שאינם נובעים ורצים על פני הארץ והוא שסמך אליו מעין נרפש ומקור משחת. ואמרו צדיק מט לפני רשע בא לרמוז שאם תתחדש מריבה ביניהם יהיה צריך שהצדיק יהיה מט לפני רשע ויתרחק ממנו כי הצדיק לא יתמכר לעשות הרע כמו שיעשה הרשע ולכן צריך להרחיק האדם שלא יהיה לו בית חבר ולכן סמך אליו אכול דבש הרבות לא טוב כלומר אף אם יהיה חבירך מתוק כדבש האכילה מן הדבש בריבוי לא טוב וכן החברה עם האוהב תמידית איננה טובה אמנם לחקור כבודם לעתים הוא דבר של כבוד.