1
אמר לא תחשוב שהיזק הדיבור אע"פ שנראה בתחלתו חטא קטן שלא יהיה סבה להיזק גדול רק היזק הלשון גדול יותר מאד כהיזק המעשה ודמה אותו לגודל היזקו אל הכלים הידועים ברוב היזקם והם המפיץ וחרב וחץ שנון ומפיץ הוא שם כלי משחית כמו מפץ אתה לי כלי מלחמה ואולי כי נקרא מפיץ בעבור כי יפוצו האנשים מפניו. והחרב ידוע. והחץ שנון הוא החץ אשר לטשו אותו והכינו אותו אל החתיכה ואמר כי כמו המפיץ והחרב והחץ שנון שהם מעותדים להזיק ויזיקו במקום שישימו שם מגמת פניהם כן איש עונה ברעהו עד שקר ר"ל עדות שקר כי העדות שיעידו על איש בשקר יסבב לו העונש והמיתה כמו שיסבבו המיתה המפיץ והחרב והחץ שנון ובא עד במקום עדות ויעקב קרא לו גלעד שהוא דומה אל התרגום שאומר יגר שהדותא. וכן לא תענה ברעך עד שקר שתרגו' שהדותא דשקרא ולא אמר שהיד שקר.