אמר כי האיש שאינו נבהל להשיב רק יחשוב על הדבר ובעת שישאלוהו לא יפתח פיו מיד להשיב רק שפתיו סגורות ונושקות זו את זו חוברות אחת לאחת והוא משל אל השתיקה האיש שהוא על זאת התכונה בעת שישיב ישיב לשואליו דברים נכוחים. והטעם כי בעבור ששתק ולא היה נבהל להשיב הוא ישיב דברים אמיתיים ונכוחים.
או יאמר שפתים ישק כלומר מי הם השפתים הראויות שינשוק אותם האדם הם השפתים של איש שהוא יודע להשיב לשואליו דברים נכוחים. או יאמר האיש שהוא משיב דברים נכוחים הוא נושא חן בעיני השומעים ונראה להם כאילו נשק שפתותיהם כל כך תערב להם תשובתו. או יהיה ישק מן על פיך ישק כל עמי שתרגומו ועל מימרך יתזן כל עמי כלומר צריך לזיין ולזרז שפתיו מי שרוצה להשיב דברים נכוחים והענין שהוא צריך אל שמירה רבה שלא יחטא בשפתיו ורמז שלא ישליט האדם שפתיו על איזה דבור שיזדמן רק צריך זריזות כדי שישיב דברים נכוחים.
ואמר אחרי כן מזרז האדם במה שיש לו לעשות בעולמו מענייני מחייתו הכן בחוץ וכו'.