וסמך אל זה ואמר אומר לרשע צדיק אתה כלומר מי שהוא מטה הדין עד שהוא אומר בעת הפסק דין אל הרשע צדיק אתה יקללו אותו העמים ויזעמו עליו לאומים כלומר מטבע העולם שבני אדם יספרו בגנותו ויבזוהו ויקללוהו בסתר אם לא יוכלו על זה בגלוי. או יהיה אמרו יקבוהו עמים יזעמוהו לאומים קללה שמקלל אותו המחבר ואומר אומר לרשע צדיק אתה יהי רצון שיקבוהו בחרבם או בחצי קשתם עמים ויהיה יקבוהו מן ויקוב חור בדלתו ועניינו יעשו בו נקב מפולש ויזעמו עליו לאומים שילכו אליו בזעם העמים להשמידו מתחת שמי ה'.
אמנם הדיינים הצדיקים אשר לא יכירו פנים במשפט רק יוכיחו הרשעים על רשעם ינעם להם כלומר יהיה נועם ה' עליהם ועליהם תבא ברכת טוב ר"ל ברכה של טובה או ברכת איש טוב שהברכה של אדם צדיק תחול ויהיה שם תוספת טובה ולולי שהתורה אסרה זה היינו אומרי' כי הכר פנים הוא צווי. ועניינו עשה שתכיר פנים במשפט איש שלא יהיה טוב. וסמך לו אומר לרשע צדיק אתה כלומר הדיין שהוא מזכה בדין האיש הרשע אעפ"י שבאותו הענין הוא צדיק יקבוהו עמים יזעמוהו לאומים. אמנם אעפ"י שאין לצדקו ראוי להוכיחו ולפיכך סמך אליו ולמוכיחים ינעם.
ואפשר שרמז בפסוקים האלה שלא ישא האדם פני המלך זקן וכסיל ולא יחלוק לו כבוד בעבור שכל כחות הגוף סרים אל משמעתו ולא יכבד אותו בעבור היותו בן האהובה רק ראוי שיכיר את בן השנואה לתת לו פי שנים כי לו משפט הבכורה. וקרא המלך זקן וכסיל רשע ואומר אומר לרשע צדיק אתה כלומר מי שיאמר לזה המלך זקן וכסיל כי הדרך הרע אשר בחר הוא דרך צדק וישרות יקבוהו עמים ויזעמו עליו לאומים. אמנם המוכיחים אותו ומסירים אותו מדרכי הרע יהי נועם ה' עליהם ועליהם תבוא ברכת טוב.
ואפשר שיהיה ענין הפסוק ולמוכיחים הרשעים יהיה נועם ה' עליהם ועליהם תבוא ברכת טוב ותחול עליהם הברכות שיברכו האנשים בעבור היותם מוכיחים אותם. כי השפתים שישיבו דברים נכוחים ויוכיחו כל הולך בדרך לא טוב ראוי שישק אותם האדם ולכן סמך אל זה שפתים ישק וגו'.