אמר ראוי הוא לאדם שיירא מה' ית' שהוא מלך מלכי המלכים הקב"ה וגם הוא ראוי שיירא ממלך ואע"פ שהוא מלך בשר ודם. ועם שונים ר"ל ועם אותם שהם משנים ועושים חלוף מצות ה' ית' ומצות מלך זמנם אל תתערב כלומר לא יהיה לך רגילות עמהם. גם אפשר שמלת שונים רצה בה שוטים והוא דומה ללשון לעז ור"ל עם הכסילים שלא יראו ה' ית' ולא ייראו מלכם לא תתערב עמהם.
ונתן הסבה בזה ואמר כי פתאום יקום אידם כלומר הסבה שאני מצוך לירא מה' ית' ומן המלך היא כי פתאום יקום אידם כלו' האיד והעונש שיגזור ה' ית' והמלך על האיש הממרה רצונם האיד ההוא יקום פתאום לשעתו. ואם תאמר אין ענשם גדול וחמור פיד שניהם מי יודע כלומר הפיד והצער שישלחו שניהם ה' ית' והמלך על הממרים רצונם מי יודע העונש ההוא וריבויו. ואמר מי יודע להפליג הענין כלומר מי הוא זה שיוכל לשער ריבוי העונש ההוא.
או יהיה אמרו כי פתאום יקום אידם ופיד שניהם מי יודע בענין זה ואמר הסבה שאני מזהירך שלא תתערב עם השונים והם המשנים דברי ה' ית' והמלך הוא שהשונים פתאום יקום אידם והענין שה' ית' והמלך יענישום בעבור המרותם רצונם ויש לאל ידם להענישם בכל עת שירצו. ולכן אמר כי פתאום יקום אידם והכינוי במלת אידם ישוב אל השונים. ופיד שניהם מי יודע ר"ל והפיד שיגיע אליהם בעבור היותם שונים ר"ל כסילים או משנים מצות ה' ית' והמלך מי יודע אותו.
ויש מפרשים ועם שונים כמו ושונה בדבר כלומר ועם אותם שהם הולכי רכיל מגלה סוד ואומרים שנית הדבר ששומעים מאחרים אל תתערב. ואפשר שקרא הכח השכלי מכחות הנפש מלך שהוא הראוי והמכוון שימלוך על שאר כחות הנפש לא המלך זקן וכסיל אשר לא ידע להזהר עוד. ואמר שראוי לאדם שיירא מה' ית' וגם יירא מהשכל האלהי אשר צוהו ה' ית' להמליכו באמרו והוא ימשול בך. וקרא הכחות הגופניות כולם שונים כי בחשך באו ובחשך ילכו. ואמר שלא ישליטם האדם עליו כי הם זרים ונכריים מעצמות האדם ואין להם השארות והוא אמרו כי פתאום יקום אידם.
ובאמרו ופיד שניהם מי יודע רמז אל הנפש הצומחת והנפש המרגשת ואמר מי יודע הפיד שיגיע לשניהם והוא הכליון שיחול עליהם בעת המות ולא יהיה השארות רק אל החלק השכלי אם ילוה אליו עזר אלהי.