אמר אל האיש הרשע אל תארוב אתה הרשע לנוה הצדיק כדי להזיק לו ולא תשדד רבצו כלומר ולא תגזול ביתו ונכסי ביתו שהוא המרבץ שלו כי לא תוכל לו והוא אמרו כי שבע יפול צדיק וקם כלומר לא תוכל להשמידו כפי מחשבתך כי הצדיקים אע"פ שלפעמים תחול עליהם צרה מצרות הזמן לא יקרה להם כמקרה הרשעים שהם כחול עליהם צרה אחת יכרתו לגמרי רק הבורא ית' הוא מייסר אותם כפי קצורם מעט מעט כאשר ייסר איש את בנו ולא יעשה עמהם כלה והוא אמרו שבע יפול צדיק וקם כלו' אפי' אם שבעה פעמים יפול הצדיק הוא יקום וינצל אמנם הרשעים הם יכשלו ברעה אחת. ואפשר שכוון באמרו כי שבע יפול צדיק וקם אל שבעה כוכבי לכת ואמר כי הצדיק אפי' אם יורו קצת משבעה כוכבי לכת או כל שבעה כוכבי לכת אשר במערכת מולדתו על הנפילה מן הגוף או מן הממון הוא ינצל לפי שנפשו היא למעלה מן הזמן ואפי' אם השבעה כוכבי לכת יורו על נפילתו הוא יקום כי ה' ית' אשר דבק בו יסבב הצלתו. אמנם הרשעים הם יכשלו ברעה המעותדת להם כפי חטאם. ואפשר שקרא היצר הרע רשע וקרא הכח השכלי צדיק. ואמ' אל תארוב אתה היצר הרע להכרית את הצדיק ולגרום אבודו כי הכח השכלי ואם יפול ממעלתו ויקצר בעבודת בוראו אחרי שובו ינחם ואחרי הודעו יספוק על ירך ויבוש מחטאת נעוריו ואפי' אם ירבה קצורו סוף סוף הרשות נתונה בידו וביכלתו לשוב אל אלהיו ויהיה לו תקומה. אמנם הרשעים והם הכחות הגופניות הם לא יהיה להם תקומה רק יאבדו באבדן הגוף.
גם אפשר כי אמרו שבע יפול צדיק וקם רמז אל שבע החכמות הלמודיות שהם נקראות זרות ונכריות ושוחות עמוקות ואמר כי האיש השלם אם יפול בהם ויעמיק מחשבתו בהם סופו שיקום כי יכיר בשכלו כי הם הצעות אל הטבעיות והאלהיות ויעלה מהם אל הטבעיות והאלהיות ולא יכלה זמנו בהם אמנם הפחותים יכשלו ברעה אחת כלו' יכלו בחכמה אחת כל ימיהם ולא יעלו ממנה אל החכמות האמתיות.