1
אמר למי יתחברו האוי והאבוי כלומר למי תחול הצרה אשר בעבורה יצעק אוי ואבוי ולמי מדינים ר"ל למי יהיה ריב ומדון ומצה עם האנשים. למי שיח כלומר למי יחולו עליו טענות ודברים.
2
למי פצעים חנם ר"ל מי הם אותם שיופצעו מבלי עשות היזק לאחרים. והזכיר פצעים בעבור שהשכור יפול וינגף ויופצע בעבור שכרותו מבלי סבה אחרת תחייב בהם הפצעים ההם רק השכרות שיפילם לארץ ויופצעו בנפילה ולפיכך קראם חנם כי אם יהיה הפצע בסבת סכלות שיעשה בעבור שכרותו לא יקרא חנם.
3
למי חכלילות עינים כלומר מי הם אותם שעיניהם יתאדמו ויתקלקלו והזכיר זה בענין השיכור כי היין יאיד הראש ויתקלקלו העינים בסבתו.