1
אמר אין ראוי לך שתמנע מהנער מוסר ולחמול עליו רק ראוי להכותו ולייסרו ולהסירו מדרך רע אל דרך טוב וכי תכנו בשבט לא ימות בעבור זאת ההכאה ויכול להיות שאם לא תכנו ותסירנו מהדרך הרע שאתה תסבב מיתתו ולפיכך אמר אתה בשבט תכנו ונפשו משאול תציל כלומר בסבת הכותך אותו בשבט לייסרו ולהסירו מן הדרך הרע אתה תציל נפשו משאול והוא כנוי אל הקבר שהוא המיתה הזמנית ואל העונש הרוחני והטעם כי בסבת המוסר שיקנה על ידך לא יגנוב ולא יגזול ולא יעשה דבר שיתחייב עליו המיתה בעולם הזה וגם יזהר מהמרות ה' ית' שמו. וישתדל בעבודתו ומתוך כך תחשוך נפשו מני שחת לאור באור החיים. ורמז בזה כי אם לא תייסרנו אתה גורם שימות מיתת הגוף ונפשו תהיה מעותדת אל העונש הרוחני המעותד לנפשות המקצרים.