1
אמר הביאה למוסר לבך בעבור היות לב האדם שובב נמשך לפי טבעו אחר תאות העולם ומתרחק מן המוסר ולפיכך אמר תסיר לבך מדרך תאות העולם ותביא אותו אל דרך הטוב והישר והענין שתרגילהו לשמוע אל המייסרים אותו להסירו מדרך רע אל הדרך הטוב. וכן תביא אזנך לאמרי דעת כלומר תסירם מלשמוע שיר כסילים וכיוצא בו מן הדברים הבטלים ותרגילם לשמוע אמרי דעת ר"ל אמרים של ידיעה והוא כולל ידיעת אמתת הנמצאות אשר הוא התכלית המבוקש מן האדם. ואפשר שכוון באמרו הביאה למוסר לבך לחכמת הטבע הנקראת מוסר וקרא אמרי דעת המופתים ההגיונים שהם בשכל ובדבור בלבד.