אמר כי אין ראוי לאדם לשנות הגבולים אשר גבלו הראשונים וגם הזהיר שלא ילך אדם בשדה היתומים לגזול קצירם ותבואתם בעבור שאין להם עוזרים ונתן הסבה בזה ואמר אלו שתראה אותם בלא חוזק ובלא עוזר גואלם הוא חזק והוא האלוה ית' שמו והוא יקח נקמתם מידיך. ואפשר שכוון באמרו אל תסג גבול עולם שלא יהרוס האדם ויעבור הגבול בדרישתו ובחקירתו בחכמת האלהיות וזה שיש דברים שהם מעמד שכל וילאו רעיוני בני אדם להכנס באותם העניינים וקצרו ידי המחשבות מהשיג אליהם וכאלו יש גבול לא יוכל השכל האנושי לעברו ועל זה אמר אל תסג גבול עולם כלומר הגבול אשר לא יוכל השכל האנושי לעברו לא תהרוס אותו דומה לאומרו אל תתחכם יותר למה תשומם.
ואחרי שאמר שאין טוב לאדם שיכניס עצמו בדברים העמוקים מאד אמר לא תחשוב שההתרשלות בלמוד החכמות הוא דבר נאות ומכוון רק יש לך להזהר שלא תעשוק הכחות השכליות והם הנקראים יתומים ולא תמנע מהם לחם חקם וזה רצה באמרו ובשדה יתומים אל תבא כלומר לא תבא בשדה היתומים לגזול מהם תבואתם או לא תמנע מהם עבודת אדמתם המיוחדת להם ונטירת כרמם שהוא ידיעת אמתת הנמצאות והדבקות בה' כפי היכולת. ואמר כי גואלם חזק כלומר הגואל של אלו הכחות השכליות הוא הבורא ית' אשר המציאם כדי להגיע אל זה התכלית ומי שימנע מהם המושכלות ויעבידם אל המלך זקן וכסיל ידע כי הבורא ית' הוא יקח נקמה ממנו ויענישהו כפי מה אשר תגזור חכמתו ית'.
או כוון באמרו ובשדה יתומים אל תבא שלא יקל אדם בדברי החכמים הראשונים שכבר מתו. וסמך זה לאמרו אל תסג גבול עולם שהכוונה שלא יהרוס במה שלא יוכל להשיג ואמר שאם ימצא הראשונים שדברו בסתרי תורה ובעניינים עמוקים בחידות וברמזים בדרך קצרה ובדברים נבוכים אין ראוי להקל בדבר מדבריהם או להלעיג עליהם מפני שמחברם אינו קיים שיודיע טעם דבריו כי זה עון ורז"ל היו מזהירים על זה והוא שאמרו אין משיבין את הארי לאחר מיתה כל שכן שראוי להזהר בזה על דברי הנביאים והכתובים וכל שכן על דברי התורה וזה כוון באמרו אל תסג גבול עולם ובשדה יתומים אל תבוא כי גואלם חזק וקרא ספריהם (ספרי) [שדה] יתומים לפי שמתו מחבריהם שהם האבות.