1
אמר כי האדם שעינו טובה בשל אחרים והוא חונן ומטיב לא תחשוב שחנינתו הדלים תביאהו לידי מחסור רק יהיה מקורו ברוך כי ה' ית' יצו אתו את הברכה באסמיו ובכל משלח ידיו בעבור שנתן מלחמו לדל.
2
ואפשר שקרא טוב עין מי שחננו השפע האלהי מן החכמה מה שהוא עודף אל השלמתו שיעור להשלים זולתו ואמר כי האדם השלם שהוא על זה התואר לא תחסר חכמתו בהאצילו ממנה לזולתו רק יבורך כלומר תרבה ידיעתו ותוסיף על דרך ומתלמידי יותר מכולם. וקרא דל מי שהוא חסר מן החכמה ומקבל אותה ממנו ואמר כי חכמתו תרבה בעבור שהוא נותן לאותם שהם רשים ודלים ממנה.