1
אמר כי האדם שהוא עשיר מדרך העולם שהוא ימשול ברשים לפי שהרשים מקבלים תועלת ממנו. או יוכלו לקבל תועלת ממנו ולכן הם סרים למשמעת העשיר וימשול עליהם ונתן הסבה בזה ואמר ועבד לוה לאיש מלוה כלומר מדרך העולם שהלוה הוא עבד למלוה ואחר שהענין כן ראוי שהעשיר שהוא המלוה ימשול על הרשים שהם הלוים.
2
ואפשר שקרא עשיר מי שקנה מן החכמה קנין רב שבעבורה יקרא עשיר ואמר כי ראוי שמי שקנה מן החכמה קנין רב שימשול על המקצרים והם אשר לא השיגה יד שכלם להגאל מפתיותם ונתן הסבה ואמר ועבד לוה לאיש מלוה וקרא החונן החכמה לזולתו ומאצילה אליהם מלוה וקרא המקבלים החכמה ממנו לוים ואמר כי כפי רבוי החכמה שתהיה באיש תהיה ריבוי מעלתו אצל בני אדם אשר לא עלו אל מעלתו ועבדים הם אותם הרוצים לקבל החכמה מהם.