זה הפסוק יש לו דבקות עם הפסוק שלפניו שאמר שהעשיר והרש חלו עליהם גזירות ה' ית' כפי מה שחלק לכל העמים אשר תחת כל השמים והודיע החכם בפסוק זה כי גזירות ה' ית' ומה שחלק אל העמים לפי מערכות צבאות השמים יש מהן פרטיות מיוחדות לכל איש ואיש כפי מערכת כוכבי מולדתו. ויש גזירות כלליות על עיר או על אומה או מדינה או על אקלים. והודיע החכם בפסוק הזה כי כשתהיינה הגזירות כלליות על עיר או על מדינה או על אומה או על אקלים מי שהוא ערום כלומר שהוא חכם בחכמת משפטי הכוכבים וידע הגזירה טרם בואה הוא מסתתר ובורח מן המקום שידע שיחול עליו הדין האלוהי ואם ידע כי עיר פלונית תחרב יברח ממנה וינוס אל מקום אחר או ירוץ אל מגדל עוז שם ה' אשר בו ירוץ הצדיק ונשגב והוא ית' יסבב הצלתו.
אמנם הפתאים והם אותם שסכלו ידיעת אמתת משפטי הכוכבים והגיע מפתיותם שלא דבקו באלהים אשר כל הדבקים בו הם חיים עברו במקום שאין טוב לעבור בו וקבלו העונש. וזה העונש יחול אפילו על אותם שלא היה להם להענש לפי מערכת כוכבי מולדתם ויקרה להם זה מפני שהם פוגעים זה בזה ונמצאים שם בעת שתחול הגזרה הכוללת המחייבת להכרית הכלל היא נוצחת הכח הפרטי שיש לאדם שאינה מחייבת מערכת כוכבי מולדתו למות אז וימות בתוך שאר אנשי המדינה. אך אותם שדבקו באלהים יסבב ה' הצלתם וישלחם מתוך ההפיכה כאשר עשה ללוט והוא מה שאמר החכם הזה בספר קהלת כי עת ופגע יקרה את כולם כלומר הסבה אשר בעבורה לא יועיל לקלים המירוץ ולגבורים המלחמה הם ב' סבות והם העת והפגע. והעת הוא מה שיורו עליו מערכות אלהים חיים והם צבאות השמים. והפגע הוא כשלא יורו כוכבי מולדתו שימות ויפגע במקום שיורו צבאות השמים כי אותו המקום בכלל יחרב כי אעפ"י שלא היה מזיק לו העת המיוחד לו יזיקהו היות נפגע במקום שצבאות השמים יורו על איבודו כי הכלל ינצח הפרט ומתוך כך יאבד עמהם אם לא יהיה שם עזר אלוהי.
ואם אין לפסוק הזה חבור עם הפסוק שלפניו יאמר כי האדם שהוא ערום כשהוא רואה דבר שעמידתו בדבר ההוא תביא עליו רעה הוא מסתתר אם אינו יכול לברוח משם. אמנם הפתאים בראותם דבר שהוא גורם להם היזק לא יחושו עליו רק עוברים במקומות המסוכנים ומתוך כך יקבלו היזק. ולדמיון זה הערום כשהוא דורש בחכמות והיה יפגע בחכמה הגורמת רע ונזק לבעליה ולדורשיה הוא מסתתר ומונע עצמו ממנה אמנם הפתאים בכל תושיה יתגלעו ואפילו בחכמות הגורמות נזק ורע וידרכו איזה דרך שיזדמן ומתוך כך הם נענשים ואפילו בחכמות האמתיות החכם רואה ומרגיש הנזק שיגיע מן ההריסה ולעבור הגבול והוא מסתתר כי ירא מהביט אל האלהים על דרך ר' עקיבא שנכנס בשלום ויצא בשלום והפתאים הם עוברים הגבול ומתוך כך הם נזוקים כמו בן זומא שהציץ ונפגע בן עזאי הציץ ומת ואחר קצץ בנטיעות.