אמר כי פי הנשים הזרות הם שוחה עמוקה כלומר חלקות שפתותיהם הוא מביא אל המות ודמה פיהם לקבר עמוק אשר היורד בו לא יעלה.
זעום ה' יפול שם ר"ל מי שיתפתה אחרי דברי פיהן ויכשל הוא גבר אשר זעם ה' ית' עליו ובעבור שקרא דברי פי האשה הזרה שוחה עמוקה קרא הניסת אחריה נופל באותה השוחה.
ואפשר שקרא זרות הנפש הצומחת והנפש הבהמית שהם זרות לאדם והענין שהן חוץ מעצמותו כי האדם לא נתעצם בהם רק בחלק השכלי כי הוא לבדו עצמות האדם וקרא אותם שוחה עמוקה כי הנסת אחריהם הוא נופל בבאר שחת והוא זעום ה'.
גם אפשר שקרא זרות החכמות החיצוניות והאמונות הנפסדות והדיעות הכוזבות המושכות האדם למינות יאמר כי מי שיכשל באותם הדברים שהם זרים וישים כל עסקו ועיונו בהם הוא זעום ה'. גם אפשר שקרא מי שיעמיק מחשבתו וישים כל עיונו בחכמות הלמודיות ויפסיד כל זמנו בהם זעום ה'. וקרא חכמת הלימודים הכוללת החכמות הידועות והם החשבון והתשבורת וחכמת הדבר ודומיהם זרות. ואמר שוחה עמוקה פי זרות כלומר שוחות עמוקות יש ועניינים עמוקים ודקים כפי החכמות הלמודיות ובחכמה אחת מהם והיא חכמת המספר או חכמת התשבורת יוכל האדם להפסיד כל זמנו ואפילו יחיה מאה שנים ומי שיכלה כל זמנו להעמיק באותם העניינים הנקראים שוחות עמוקות הוא זעום ה' כי הראוי הוא שיקח האדם מאלו החכמות מה שיספיק לו לעשות מהם מופתים והתחלות לעלות מהם אל הטבעיות והאלהיות ומי שיכלה כל זמנו בהם בחושך בא ובחושך ילך. וקראם זרות כי החכמות המכוונות הם הטבעיות והאלהיות. וקרא מי שיפסיד כל זמנו בחקירת כל המסתעף מהם ובחקירת אותותיהם זעום ה' כי יפסיד בהם כל זמנו וישאר חסר מן החכמות האמיתיות.
גם אפשר שזה הפסוק יש לו דבקות עם הפסוק שלפניו והם דברי העצל שאומ' ארי בחוץ בתוך רחובות ארצח כלומר דבר מסוכן יש בתוך ספרי החכמות ואם אלמוד אותם ימיתו נפשי ותוך רחובות החכמות ההם ארצח והטעם שיפסידו עלי אמונתי והוא אומר גם כן לגנות ספרי החכמות ההם שוחה עמוקה פי זרות כלומר ספרי החכמות ההם ודבריהם הם שוחות עמוקות והם זרות כלומ' נכריות מאמונתינו ומי שיתעסק בהם ונופל באותם השוחות והמכשלות הכתובים באותם הספרים הוא זעום ה' ואין לתמוה אם יתרשלו האנשים מקנות החכמה וימצאו אמתלאות להתנצל בהם כי אולת קשורה בלב כל נער בטבע ושבט מוסר ירחיקנה ממנו.