אמר כי מחשבות האיש החרוץ והוא המהיר במלאכתו אך למותר כלומר לעולם ימשך אחריהם מעלה ויתרון. או יאמר כי מחשבות האיש החרוץ הם להוסיף על מה שיש לו מן ההון ומשאר קנייני העולם ומקניין החכמה גם כן כי הזריז והפקח והמשתדל בהשלמת נפשו הוא ישתדל יום יום לפרוע חובות האלהים עליו וכל השקפת שכלו אינה כי אם להוסיף חכמה על חכמתו ומעלה על מעלתו. ואין הנרצה מחרוץ שיהיה נמהר במעשיו רק שיהיה פקח ומשתדל ועושה ענייניו בזריזות בלתי התרשלות.
וכל אץ אך למחסור ר"ל כי האיש שהוא מהיר ונמהר ולא יהיה לו התבוננות והשתכלות במה שיעשה עניינו הולך אך למחסור כי הרוכב על סוס המהירות אינו בטוח מן המכשול. או יאמר כי כמו שמחשבת החרוץ היא לעולם להוסיף על מה שיש לו כן מחשבות הנמהר הם לעשות מעשים יחסר ממונו. וכן מחשבות הסכלים אשר טבעו ביון התאוות הם על קנייני העולם ועל תענוגי גופותם ומתוך כך הם הולכים הלוך וחסור כי חכמתם תחסר והם מקצרים בעבודת ה' ית'.