1
אמר כי כל דרך איש ואיש הוא ישר בעיני ה' ית' הנז' בפסוק שלפניו והענין שהוא גלוי לפניו ביושר וכפי האמת ואין להפלא על זה כי הוא בוחן לבות וכליות כי תוכן הלבבות הוא ה' ית' כלומר הוא עשה תכונת הלבבות והמציאם על התכונה אשר הם עליו אם כן מחשבות הלבבות גלויות לפניו ית'. או יהיה ותוכן מן ותוכן לבנים תתנו ר"ל כי הוא ית' יודע מספר הלבבות ומספר המחשבות. או יאמר כל הדרכים והפעולות האדם שיעשם האדם הם ישרים בעיניו ולפעמים יש דרך ישר לפני איש ואחריתה דרכי מות. אמנם היודע תוכן הלבבות ובוחן לבות וכליות הוא אלהים צדיק.