אמר כי הרשע יתנהו ה' ית' כופר לצדיק כטעם צדיק מצרה נחלץ ויבא רשע תחתיו. ותחת ישרים בוגד ר"ל ותמורת הישרים יבא הבוגד לקבל הרעה שהיו מפחדים ממנה. והענין שאם תחול רעה כפי המשפט האלהי או גזירה כוכבית על מלכות או עיר או מדינה יסבב ה' ית' הצלת הצדיקים והחסידים שדבקו בו. והרע על ראש רעים יחול. ולפי שמערכת העליונה לא תסור כי אם בתת כופר אמר כי הרשע יהיה כופר לצדיק ותמורת חול הרעה על הישרים תבוא על איש בוגד.
ובעבור שהזכיר ענין הרשע רמז שאין להתחתן ברשעים כי הפרי ידמה לשורש וטוב לשבת בלא אשה ובארץ מדבר מקחת אדם לאשה אשת מדינים בת רשעים ויהיה לו כעס תמידי עמה. ואמר עוד מהפלגת הרשע הכסיל שיהיה אוצר נחמד ושמן בנוה אדם חכם וכסיל אדם שיולד לו מאשת מדינים או שיולד בביתו ישחית האוצר ההוא כאילו נבלע במקומו. אמנם האיש שהוא רודף צדקה וחסד הוא ימצא חיים צדקה וכבוד בחכמתו ומוסף על זה שיעשה החכם בחכמתו מה שלא עשה הגבור בגבורתו. והוא אמרו עיר גיבורים עלה חכם ויורד עוז מבטחה.