אמר כי בעת שיקצוף השופט על איש והאיש ההוא יתן לו מתנה בסתר כדי שיסיר קצפו מעליו המתן ההוא כופה או מעלים אף השופט ומסיר אותו מעליו. ואמר בסתר כי אם יעשה זה הדבר בגלוי יהיה בזיון לשופט וירבה הקצף עליו. וכן השוחד שישים האיש בחיק השופט יכפה חמה עזה שתהיה לשופט עליו. ומלת יכפה משרתת במקום שנים. או יאמר בעת שתתן המתן והוא השחד יכפה האף. אמנם בעת שתחזיק השוחד בחיקך ולא תתנהו אל השופט החמה שיש לו עליך תהיה עזה וקשה.
ובעבור שהזכיר כי ה' ית' מסלף רשעים לרע וסופם שיקראו ולא יענו אמר כי עשיית המשפט והנקמה שיעשה האל ית' ברשעים היא להם שמחה ותענוג אמנם עשיית המשפט היא מחיתה לפועלי און. ודין ומשפט הוא שהאדם הרשע הוא תועה מדרך השכל ינוח בקהל הרפאים כי בעבור היותו אוהב שמחה ונמשך אחר התענוגים יהיה איש מחסור כי אוהב יין ושמן לא יעשיר וראוי שיהיה רשע כופר לצדיק כלומר שיקבל הוא הרעה ולא הצדיק כי תחת ישרים בוגד.