אמר כי בעת שיהיה מלך דורש משפט ומהיר צדק שיהיה שיהיה מתכוין להוציא האמת לאמיתו וזה רצה באמרו יושב על כסא דין ויהיה מואס ברשעים ובעושי הרע עד שהוא מפחידם בראיית עיניו והטעם שהוא מביט אליהם בעין האיבה עד שבראיית עיניו מבריחם מפניו ומפזר אותם לכל פיאה. מי יאמר זכיתי לבי כלומר בעת שיהיה המלך על התואר הנז' מי מבני אדם הרשעים שיאמר זכיתי לבי ואני טהור ממה שיחשבו האנשים עלי לחטאת והטעם שייראו ממנו בראותם שהוא קץ באנשי הרשע ומרחיקם וכאלו יחשבו שהמלך ידע צפון לבם ולפיכך יפחדו לומר בפניו בפיהם דבר שאינו בלבם בידעם כי היות האדם אחד בפה ואחד בלב הוא תועבת ה' ותועבת המלכים העומדים בארץ במקומו. והוא אמרו אבן ואבן איפה ואיפה תועבת ה' גם שניהם. וקרא האדם שהוא אחד בפה ואחד בלב והוא הרשע האומר בפיו זכיתי לבי טהרתי מחטאתי אבן ואבן איפה ואיפה כלומר הוא לדמיון האיש שיש לו בכיסו שני משקלות גדול וקטן וישתמש באי זה מהם שירצה.
או יהיה אמרו אבן ואבן פסוק נפרד בעניינו ואין לו דבקות עם הפסוקים אשר לפניו ואמר כי מי שיהיו לו שני משקולות מלא וחסר ויקנה במלא וימכור בחסר תועבת ה' גם שניהם. ואמר גם לרמוז כי לא הגונב והגוזל בלבד הם תועבת ה' כי גם אבן ואבן איפה ואיפה הם תועבת ה'.
ובאמרו מלך יושב על כסא דין רמז גם כן שיתעורר האדם בראותו ובחשבו שאם יזדמן שיהיה מלך בשר ודם יושב על כסא דין ויהיה מזרה בעיניו כל הרעים לא יהיה מן הרשעים מי שיאמר זכיתי לבי טהרתי מחטאתי. כל שכן וכל שכן מלך מלכי המלכים ית' שמו לעד ולנצח שהוא נצב לריב ועומד לדין עמים ובמשפט יבא עם זקני עמו ושריו ואת כל מעשה יביא במשפט על גלוי ועל נעלם אם טוב ואם רע. דינא יתיב וספרין פתיחו כרסייה שביבין דינור וגלגלוהי נור דליק והוא מואס ברשעים ומשליכם מעל פניו מי זה ילוד אשה שיוכל לומר לפני בוחן לבות וכליות אלהים צדיק זכיתי לבי טהרתי מחטאתי.
ואם תאמר אין רשע בעולם שלא פעל מן הצדק ועסק במצות עם התחברו אל הרשעים והמשכו אחר תאוות העולם. זה המעשה איננו המעשה המכוון ממנו ית' כי היות האדם יחטא לרצונו ויעשה מצות בוראו לרצונו בעת בריאותו והצלחת גופו יעסוק באהבת העולם ובעת צרתו יצעק לאלהיו ויעשה מן העבודה והמרי כפי בחירת יצרו ותאותו אין המעשה הזה רצוי כי הוא דומה במעשה הזה למי שיש לו שתי משקלות אחד מלא ואחד חסר בעת שיהיה תועלתו להשתמש במלא ישתמש ובעת שיהיה תועלתו להשתמש בחסר ישתמש לפיכך אמר כי תועבת ה' גם שניהם.