1
אמר כי כבוד הוא לאיש שבת ולא יעשה הריב והטעם שאם יריב אדם עמו לא יענה לדבר קשות כנגדו רק ישתוק ולא יריב עמו. ואמר לא תחשוב שישמע אדם חרפתו מאותו שיריב עמו או שיסבול ממנו נזק ובשת ויסבול שיהיה לו זה הדבר לחרפה ולבושת רק כבוד הוא לו בעת שלא יריב כי הסבל הוא מן המדות המהוללות. מצורף אל זה שהוא בעבור שתיקתו ינחם חבירו שגדף אותו ולא יוסיף לריב עמו עוד. אמנם מי שיענה על כל דבר הוא גורם שישמע מן הדברים של בזיון כהם וכהם ולפיכך השתיקה גורמת לאיש כבוד. אמנם האויל יתגלע כלומר יפרסם עצמו על הריב ויתפשט בו וירחיב המאמר בענייני הריב עד שהוא יכעוס מדבר אחד שישמע ושטותו גורם שישמע כהם וכהם.