אמר כי החסד שיעשהו המלך והוא הפלגת הטובה אפי' למי שאינו ראוי לה וכן האמת שיהיה אמתי בדבריו ויאהב האמת וידבק בו שני אלה הדברים ישמרו המלך מכל היזק. וסעד בחסד כסאו כלומ' בחסד לבדו שיעשהו המלך יסמוך ויתמוך כסא מלכותו והענין כי החסד שיעשה יהיה סבה שמלכותו יתקיים.
ואחר שהזכיר כי המלך החכם הוא מזרה הרשעים בעבור שהחסד והאמת יצרו מלכותו אמר לגנות מעשה הרשעים כי תפארת בחורים הוא כחם לעמול בעבודת אדמתם ולהביא צוארם בעבודת האל ית' ולא לגזול אחרים ולמות ביד המלכים והשופטים. והדר הוא לזקנים בהגיעם לימי השיבה ולא יהיו מכלל אנשי דמים ומרמה אשר לא יחצו ימיהם אמנם החבורות והפצעים הם תמרוק ורפואה לרעים וכן מכות שיגיעו בחדרי הבטן הם רפואה לרשע הרשעים.
ואחרי שהזכיר כי המלך החכם מזרה הרשעים ואמר חסד ואמת יצרו מלך אמר פלגי מים לב מלך ביד ה' אל כל אשר יחפוץ יטנו ולא לב המלך לבד אלא לב כל אדם והכל גלוי לפניו ואעפ"י שדרך כל איש ישר בעיניו תוכן לבות ה' והוא היודע מצפון לבם ומה שכוון האל ית' מן האנשים הוא עשיית הצדקה כי עושה צדקה ומשפט נבחר לה' מזבח כי להיות האדם רום עינים ורחב לב וניר הרשעים הוא חטא ועון. או יהיה פי' חטאת דבר שיחטיא בעליו כוונתו כי הם עניינים בלתי נצחים להם.