1
אמר כי האזן שהיא נעשת על תכונה שהיא מקבלת הקול המדובר עד שהיא שומעת הקולות ומבחנת הדברים ההם. וכן העין שהיא נעשת על תכונה שהיא מקבלת הדברים הנראים ומבחנת הדברים הנראים הבורא ית' הוא שעשה שניהם. ואחרי שהוא ית' עשה שניהם על תכונה שהם רואים ושומעים יש לנו להאמין אמונה שלימה כי הוא ית' רואה ושומע כלומר שגלויים וידועים לפניו כל מעשה בני אדם.
2
והוצרך לומר זה כנגד האומרים לא יראה יה ולא יבין אלהי יעקב ולפיכך אמר זה החכם אזן שומעת ועין רואה ה' עשה גם שניהם על הדרך שאמר דוד ע"ה בינו בוערים בעם וכסילים מתי תשכילו הנוטע אזן הלא ישמע אם יוצר עין הלא יביט.