1
לנצור אורחות משפט הוא דבק עם מגן להולכי תום כלומ' שהוא ית' מגין לאותם שהולכים בתמימות כדי לנצור אורחות ה' ית' שהם ארחות משפט. והוא ית' גם כן הדרך שילכו בה חסידיו ישמור שלא יכשלו בה.
2
או יאמר כי מפי ה' ית' היא ידיעת החכמה העליונה ולא יוכל האדם לדעת מעצמו בחכמת הלימודים והוא ית' צופן לישרים תושיה והיא חכמה ידע בה האדם חכמת האלהות בבירור על הדרך שהיא חכמת ההגיון לידע בה חכמת הטבע ותועלת זאת החכמה היא לנצור ארחות משפט כלומר לשמור דרכי המופת.