אמנם הרשעים הם יכרתו מן הארץ בעבור רשעם כי מארת ה' בבית רשע בהיותם בעולם הזה וגם במותם יכרתו מארץ חיים וגם הבוגדים יהיו נסחים מן העולם הזה בלא עתם ויהיו נכרתים מצרור החיים.
או יהיה אמרו ובוגדים יסחו ממנה שב אל ורשעים מארץ יכרתו. ואמר כי הרשעים בעבור רשעם יכרתו מן העולם הזה בלא עתם ולא יספיקו בידם לעשות תשובה רק בהיותם בבגידותם יכרתו מן העולם.
ואפשר שהחכם הזה קרא זרה ונכריה דרך המינות וכל אמונה כוזבת ודעת בטל ואמר כי החכמה תציל האדם מהאמין אמונה כוזבת ודעת בטל. וכל אמונה מבלעדי תורת משה היא אמונה כוזבת ודרך מינות שהיא מביאה האדם להניח אלהים חיים והתורה שהיא הברית אשר בין אלהים ובינינו. ואמרו כי שחה אל מות ביתה ואל רפאים מעגלותיה הוא מבואר כי המינות והאמונות הנפסדות הם מאבדים נפש האדם ומסירים אותה מחיי עד ומביאים אותה אל הכליון הגמור ומדרך המינות גם כן שכל באיה לא ישובון ולא ישיגו ארחות חיים כי אין מספיקים בידו לעשות תשובה ומתוך כך לא ישיגו ארחות חיי עד לעולם שכולו ארוך. למען תלך בדרך טובים כלומ' החכמה תצילך שלא תתפתה אחר בעלי האמונות הכוזבות למען תלך בדרכי התורה ותשמור ארחות הצדיקים שומרי מצותיה לטוב לך כי הישרים ישכנו בארץ שאננים ושלוים זמן גדול והתמימים שהם השלמים והם למעלה מהישרים יותרו בה יותר ויותר. ואפשר שארץ במקום הזה רמז לארץ החיים. אמנם הרשעים יכרתו מן העולם ויהיו נכרתים מארץ החיים גם כן.
גם אפשר שקרא הנפש הצומחת והנפש המרגשת זרות ונכריות לפי שהם זרות ונכריות מעצמות האדם כי הכח השכלי משאר כחות הנפש הוא הדבר אשר בו נתעצם כי מה שיעשה האדם לצורך השלמת נפשו והוצאת שכלו מן הכח אל הפועל או הוא נקרא עובד אדמתו ונוטר כרמו זולתו ואז לא ישבעו זרים כחו כי הוא משתדל במה שהוא עצמותו. ואיננו זר מעצמותו אמנם בעת שישתדל האדם לצורך תאות העולם והקניינים הזמניים והוא העמל שיהיה לאדם תחת השמש אז הוא עובד אדמת זולתו והענין שהור ישתדל על דבר שהוא חוץ מעצמותו וישבעו הכחות החמריות שהם זרים כחו ועצביו בבית נכרי ולפיכך אמר כי החכמה תצילהו מהיות ניסת אחר החומר ותאוותיו המסיתים אותו לסור מאחרי אלהיו. ואמר על הנפש המתאוה העוזבת אלוף נעוריה כלומ' שהיא עוזבת הכח השכלי שהוא אלוף נעוריה הראוי שימשול בה לפי מה שכוונה התורה באמרו ואל אישך תשוקתך והוא ימשול בך. ואת ברית אלהיה שכחה כי מדרכה לרדוף אחרי קנייני העולם ולדבקה בהם ולסור מדרכי האלהים. ודרכיה מביאות אל המות הזמני ואל העונש הרוחני אחר המות. וכל באיה כלומ' הנמשכים אחר תאות יצרם לא ישובו ולא ישיגו ארחות חיים כי אהבת ה' ית' ואהבת העולם הם שני הפכים ולכן מי שדבק באהבת קנייני העולם הזה לא ישיג חיי עד. ודע כי דרך התורה והחכמים הנמשכים אחריה היא לקרוא החומר בשם אשת איש זונה. וזה לסיבה מפני הדמיון אשר ביניהם כי החומר לא יעמוד לעולם בלא צורה לדמיון אשת איש שהיא בעודה אשת איש היא עם בעל לעולם. ומדרך החומר שהוא לעולם יפשוט צורה וילבש צורה ולא יסור מעשות כן לעולם אכלה מחתה פיה ואמרה לא פעלתי און וזה אמת שטבע המציאות כן חייב. וכן האשה המנאפת תמיר בעלה באחר ואחר באחר ולא תסור מעשות כן ואל זה כוון באמרו העוזבת אלוף נעוריה ואת ברית אלהיה שכחה. כלומר שהצורה אשר בחומר שהוא אלוף נעוריה החומר הוא משתדל להפשיט הצורה ההיא וללבוש צורה אחריה.