אמר כי האיש שהוא מעיד עדות שקר בחבירו סופו שלא ינקה מפני שטבע העולם האמת יעשה דרכו וסופו להתגלות ואפילו אם תסתירנו בתחתיות ארץ אמת מארץ תצמח וכל שכן שצדק משמים נשקף והוא הצדק האלוהי המחייב העונש לעושי הרעה. וזה שהעיד עדות שקר על חבירו ועבר על מצות אלהיו לא ינקהו ה'. ויפיח כזבים לא ימלט כלומר כי מי שמדבר כזבים אע"פ שלא יזיק לרעהו בכזב ההוא לא ימלט מפני שהשקר הוא שנאוי ומשוקץ בין אם יזיק בין אם לא יזיק מפני שאנו מצווים להדמות בפעולותינו לה' ית' וה' ית' הוא האמת האמיתי ודובר שקרים לא יכון לנגד עיניו.
וכשתתבונן באותיות הנכנסות במלת אמת תמצאם אוחזות הראש והאמצע והסוף מן האותיות להורות ולרמוז כי בו קיום כל העולם ראשיתו ואמצעיתו וסופו. והשקר אותיותיו כולם זה אצל זה לרמוז כי אם לא יתאחדו העדים שהם עדי שקר ולא יכוונו עדותם לא יוכלו לכוון עדות אחת. אמנם העדים האמתיים אפי' יהיה האחד במקום אחד והשני במקום אחר והשלישי במקום אחר אחרי שכוונתם היא להעיד עדות אמיתי לא יצטרכו להתאחד ולכוון עדותם. גם כשתתבונן באותיות אמת תמצא תשובתם עשוייה על תכונת דבר קיים ועומד והוא שאותיותיו יש להם בסיס ורגלים. אמנם אותיות שקר אין להם רגלים. ולא יקטן בעיניך הטעם הזה כי מי שיפקח עיני שכלו ידע כי לא כאותיות המצריות העבריות כי בצורת אותיותינו נרמזים סודות גדולות. וכבר ביארנו זה בספר חברנוהו מדבר על ביאור סוד צורת האותיות והרוצה לעמוד עליהם ידרשם משם.