אמר כי הממון יוסיף לאדם רעים רבים שלא היו רעיו עד עתה. והעניין שבעבור עשרו יתחברו אנשים רבים עמו כדי לקבל ממנו תועלת. אמנם האיש שהוא דל לא די שלא יקנה רעים מחדש אלא אפי' מרעהו החביב בעיניו יפרד והטעם כי בעבור דלותו חבירו יפרד ממנו ולא יחפוץ באהבתו כי אם יהיה רעהו עני והיה רגיל לקבל ממנו תועלת יניחנו מעתה בראותו שהוא דל ולא יקבל ממנו תועלת. ואם יהיה עשיר יניחנו כדי שלא להעניקו מברכותיו.
ועל דרך נסתרו אמר כי מי שהוא בעל הון והוא המשביע יצרו הרודף התאוות ההון ההוא יוסיף לבעליו רעים רבים כי כל כח וכח מההרגשות יבקש חשבונות רבים ויעשה מהם צבא גדול כמו שאמרו רז"ל משביעו רעב. אבל הדל והוא שלא יכוון רק אל עצמו יפרד מרעהו שלא יהיה לו ריעות וחברה עם אחד מהם כי לא יביט אליהם כלל. גם החומר שהוא חומר לחומר השכל לא ישתמש באחד מהם רק לפי הצורך הגדול לא שיהנה הוא בהם עד שיהיה נמשך אליהם ולפי זאת הבחינה יפרד מהם. ורז"ל אמרו גם כן שיצר הרע נקרא ריע במקומות כמו שדרשו אל תאמינו בריע זה יצר הרע וכשלא יאמין הריע ההוא יפרד הדל ממנו.