אמר כי העד הבליעל והוא האדם שיעיד השקר הוא בשקרו יליץ המשפט כלומר יהפוך המשפט לדבר לץ כי הוא הסבה לצאת המשפט מעוקל. ופי רשעים והם עדי הבליעל יכסו האון ויעלימוהו ולא יעידו עליו ומתוך כך לא יענש בעל האון. ומלת יבלע היא מענין ולא יבאו לראות כבלע את הקדש. או יהיה יבלע מענין בליעה והטעם שעדי שקר גורמים לאנשים שיבלעו האון כלומר שיעשו החמס. וקרא עשיית החמס בליעת האון ויהיה יבלע פועל יוצא לשני פעולים.
ואפשר שקרא ההקדמה הכוזבת עד בליעל ואמר כי כשתהיה אחת מן ההקדמות כוזבות היא סבה שהמשפט ר"ל התולדה שתולד מהם תהיה כוזבת. וקרא פי הרשעים בעלי חכמת ההטעאה ואמר כי בעלי ההטעאה גרמו שהאנשים יבלעו און כלומר הם סבה שהאנשים יאמינו הנמנעות והכזב והוא הפך המכוון מן חכמת ההגיון כי חכמת ההגיון נסדרה כדי להודיע הדרך שבו יבחן האמת מן השקר כדי שיכוון האדם אל האמת ויברח מהפכו.