אמר אע"פ שהזהרתיך פעם ופעמיים לשמוע המוסר מן המייסרים אותך כוונתי היא שתשמע המוסר מן האנשים הטובים בעלי דת ובעלי אמונה טובה אבל אין כוונתי שתשמע מוסר כל איש שיזדמן בעל אמונה נפסדת וזה רצה באמרו חדל בני לשמוע מוסר כלומר לא תשמע מוסר שיביאך לשגות מאמרי דעת. או יאמר אם תחדל אתה בני לשמוע מוסר כלומ' מנע עצמך ולא תשמע מוסר שיביאך לשגות מאמרי דעת. או יאמר אם תחדל אתה בני לשמוע המוסר הטוב שייסר אותך זולתך הנחת המוסר יביאך לשגות מאמרי דעת. או נאמר כי בעבור שהחכם הזה קרא חכמת הטבע מוסר בא לומר אע"פ שהחכמה הטבעית תתן המופת במה שתחייב והוא הראוי שיאמן זה על הרוב. אמנם במה שיביא המופת לחלוק על המופתים והנפלאות כמו קריעת ים סוף ומעמד הר סיני ונתינת התורה ועמידת השמש בגבעון ופתיחת פי האתון וכיוצא בהם ממה שיכחישום המופתים הטבעיים זה ממה שראוי שלא תאמין בהם כי הם למעלה מן הטבע ומי הוא שסדר הטבע והוא האל ית' שמו צוה ונבראו וזה רצה באמרו חדל בני לשמוע מוסר לשגות מאמרי דעת כלו' המנע מלשמוע לדברי חכמת הטבע הנקראת מוסר בעת שיביאוך לשגות מאמרי התורה והנביאים שהם אמרי דעת'.