1
אמר כי תאות רוב האנשים הוא שיסופר מהם חסד והענין שהם יתאוו לספר בפיהם חסדם ויתפארו בין מחסד שעשו ובין ממה שלא עשו ויתאוו שהאנשים יספרו מהם חסד גם כן. וטוב רש מאיש כזב כלו' כי על דרך האמת יותר טוב הוא האיש הרש מן המהללים שלא יספר מנפשו חסד ולא יתאוה שהאנשים יספרוהו. מאיש כזב והוא האיש המתהלל והמתפאר במה שאין בו מן החסד. או יאמר תאות אדם חסדו כלו' התאוה שתהיה באדם היא מביאתו לידי קלונו ויהיה חסדו מענין חסד הוא. וטוב רש כלומ' יותר תקוה יש במי שהוא רש מתאות העולם וקנייניו ואינו מתאוה אליהם מן האיש שהוא חפץ בקנייני העולם שהם כזב והענין שאין להם עמידה וקיום רק הם כמוצא מים אשר יכזבו מימיו.