א
אחרי שהזכיר ודלף טורד מדיני אשה אמר לא תחשוב שיוכל האדם בשכלו לבחור לו אשה משכלת כי הכל מאת ה' מן השמים. ואמר כי הבית והממון ינחילום האבות לבניהם אמנם היות לאיש אשה משכלת לא יוכלו האבות על זה כי לפעמים יכוונו האבות לתת לבניהם אשה משכלת ויבא הענין בהפך כי הכל ברצון אלוהי. או יאמר כי האיש שתהיה לו אשה משכלת היא נחלת שדי ממרומים וענין גדול ונכבד.
ב
ואפשר שכוון באמרו ומיי' אשה משכלת החומר הטוב והממוסך הפך מדיני אשה ואמר כי הבית וההון ובכלל כל קנייני העולם יוכלו האבות לסבב זה. אמנם שיהיה לאיש חומר טוב ונאות מזומן אל המעלה והשלמות זה מדה שלא יוכל האדם עליו והוא מאת ה' מן השמים. או יהיה ביאור ומיי' אשה משכלת כלומ' מתנה גדולה ומתנה אלהית היא כשתהיה לאיש אשה משכלת.